Garancia
Garancia elbírálásának menete:
- A reklamált alkatrész átvételi napjától számított, 5 munkanapon belül telefonon (e-mail-ban) értesítjük az ügyfelet,
az ügyintézés módjáról (helyben elbírálható vagy külső vizsgálatra kell küldeni),és a várható elbírálás határidejéről.
- Amennyiben a meghibásodás csak bonyolult vizsgálattal bírálható el, az alkatrészt a gyártóhoz, vagy megfelelő
felkészültségű és felszereltségű bevizsgálóhoz küldjük további vizsgálatra.
- A reklamációt ha a vizsgálóhely nem találja alaposnak, és elutasítja, akkor a vizsgálat, és a szállítási költségét a reklamáló cégnek kiszámlázzuk.
- Az esetleges okozati károknál ezek térítése, minden esetben a gyártó által elvégzett vizsgálat alapján történik. A jármű megbontásakor független szakértőnek is jelen kell lennie.
- A sérült gépjármű megbontása:
- Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy a beszerelt minőségi kifogás alá vont alkatrészt, a gépjármű esetleges egyéb sérülését,
annak megbontása nélküli állapotában ellenőrizzük, vagy harmadik fél megbízásával (független szakértő) ellenőriztessük.
- A beszerelt minőségi kifogás alá vont alkatrészt értékesítő képviselőjének jelenléte nélküli kiszerelésére engedélyt csak a
garanciára kötelezett, erre jogosított vezetője kizárólag írásban adhat. Minden más esetben jogosultnak a jótállási jogról történő visszavonhatatlan lemondásának (jogvesztésének) tekinti kötelezett a sérült jármű olyan megbontását, amikor képviselője nincs jelen.
Garanciális kötelezettség alá eső, minőségi kifogás elutasítását meghatározó okok:
- a vásárlási számla elveszett,
- a garanciális idő lejárt,
- a szakszerű beszerelésről nincs igazolás, és számla
- az alkatrész nem azonosítható
- az alkatrészt be és/vagy kiszereléskor megsértették
- az alkatrészt megbontották, külsérelmi nyomok, vagy átalakítás látható
- nem a megfelelő gépkocsiba építették be
- a sérült alkatrész kiszerelésekor eladó képviselője nem volt jelen, illetve
eladó a jelenléte nélküli megbontásra írásban engedélyt nem adott
- az alkatrész természetes elhasználódása esetén
- Amennyiben az alkatrészt nem az A.Zube Trade KFT. importálja, úgy azt a magyarországi forgalmazóhoz küldjük további ügyintézésre.
- Belföldi beszerelésű alkatrészek esetén a garanciális elbírálást szakértői bevizsgálás előzi meg.
- A szakértői elbírálást az importőrrel végeztetjük el, ezért az alkatrészt átvételi jegyzőkönyvvel átvesszük, és bevizsgálásra továbbítjuk.
- A bevizsgálás eredményét ezek után továbbítjuk a vásárló felé. (30 napon belül)
- Szakértői bevizsgálást javasolhatunk abban az esetben is, ha az alkatrészt szemrevételezéssel nem tudjuk elbírálni.
Vitás helyzet
- Ha a fogyasztó a garanciára kötelezett, valamely lényeges műszaki, gazdasági döntésével nem ért egyet, írásban kérheti a kifogás alá vont alkatrész szakértői vizsgálatát,
melynek költségét is viseli. A garancia kötelezettje ebben az esetben köteles a megkifogásolt alkatrészt, a vizsgálatot nem zavaró módon maradandó jelzéssel ellátni.
- Az átvételről és az alkalmazott jelölésről jogosult és kötelezett közös jegyzőkönyvet vesznek fel.
- Az így keletkezett szakvéleményét, mind jogosult, mind kötelezett a területileg illetékes Bíróság előtti polgári peres eljárásban megtámadhatja.
- A szavatossági és garanciális idő (kizárólag a termék értékéig) a vásárlástól számított 6 hónap.
- 10.000 – 100.000 Ft-ig. 1év
- 100.001 – 250.000 Ft.-ig. 2év
- 250.001. Ft-tól 3 év
-ettől eltérően a garanciális okmányokon szerepel.
- Garanciából kizárt termékek:
Izzó, kapcsoló, elektronikai termékek, SIKA termékek. ablaktörlőlapát egyes gumi-, és műanyag alkatrész, ezekkel kapcsolatban érdeklődjön munkatársainknál.
A garancialevelet a bejelentő feldolgozása után küldjük e-mailben.
Visszaküldés bejelentő: http://www.autozube.hu/index.php?route=account/return/add